AGEDI highlights Blue Carbon at COP 21

The AGEDI team leveraged its Blue Carbon knowledge to contribute to climate change discussions at the Conference of Parties (COP), COP 21, in Paris, France.

The team highlighted Blue Carbon in panel discussions in the IUCN Pavilion, Taking Implementation of Policy, Programmes and Projects of Blue Carbon Ecosystems to Scale: Identifying the Priority Next Steps and during a speaking opportunity at the GCC Pavilion on GCC regional efforts in their adaptation actions through: water conservation, marine protection, urban planning and desertification; including their mitigation co-benefits.

The GCC Blue Carbon workshop was also discussed at the UNFCCC and UNEP Lima Adaptation Knowledge Initiative (LAKI) session, and the team also ensured a Blue Carbon contribution to a side event showcasing the Arabian Gulf and Red Sea regions’ efforts in their adaptation actions through water conservation, marine protection, urban planning and desertification, including their mitigation co-benefits. Learn more about AGEDI’s Blue Carbon work here.

Here’s a video from the conference.

مبادرة أبوظبي العالمية للبيانات البيئية تسلط الضوء على مجال الكربون الأزرق خلال مؤتمر الأطراف الحادي والعشرين

استفادت مبادرة أبوظبي العالمية للبيانات البيئية من خبرتها في مجال الكربون الأزرق للمساهمة في مناقشات التغير المناخي خلال مؤتمر الأطراف الحادي والعشرين الذي أقيمة في العاصمة الفرنسية، باريس.

وسلّط الفريق الضوء على الكربون الأزرق خلال حلقات النقاش في جناح منظمة الاتحاد الدولي للحفاظ البيئة بعنوان تنفيذ سياسات وبرامج ومشاريع النظم البيئية للكربون الأزرق إلى مقياس: تحديد الخطوات الأولوية التالية، وخلال كلمة في جناح دول مجلس التعاون الخليجي حول جهود دول مجلس التعاون الخليجي الإقليمية في اعتماد تطبيق إجراءات من خلال: المحافظة على المياه، حماية البيئة البحرية، والتخطيط الحضري والتصحر؛ بما في ذلك الفرائد المشتركة من التخفيف.

تم مناقشة ورشة عمل دول مجلس التعاون الخليجي للكربون الأزرق خلال جلسة الهيئة المعنية باتفاقية الأمم المتحدة الإطارية بشأن تغير المناخ ومبادرة “ليما للمعارف” حول التكيف مع ظاهرة التغير المناخي “لاكي”، حيث عمل الفريق أيضاً على ضمان مساهمة الكربون الأزرق في حدث جانبي لعرض جهود الخليج العربي ومناطق البحر الأحمر في إجراءات التكييف من حلال المحافظة على المياه، حماية البيئة البحرية، التخطيط الحضري والتصحر، بالإضافة إلى الفرائد المشتركة من التخفيف. إنقر هنا للمزيد من المعلومات حول عمل مبادرة أبوظبي العالمية للبيانات البيئية في الكربون الأزرق.

إنقر هنا لمشاهدة مقطع فيديو من المؤتمر.

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *